De Plekkenmakers

Wij zijn De Plekkenmakers; Creatieve doeners en analytische denkers in merkstrategie, architectuur, stedenbouw dan wel procesmanagement. Elk met een andere bril op verbonden in een voorliefde voor ruimtelijke vraagstukken. Plekken -binnen en buiten- fascineren ons. Een fijne plek is meer dan een stapel stenen of een stukje op aarde. Het zijn de mensen, de geschiedenis en de verhalen die een plek identiteit geven en ons inspireren.

Samen maken we plekken beter:
‘Elke plek heeft een verhaal. Een verhaal dat gaat over de omgeving, over vroeger, vandaag en morgen. Vanuit de kracht van een plek werken we naar een concept dat klopt als een bus. Het verhaal komt tot leven, je gaat een plek beléven.’

Wij zien

In een veranderende wereld stellen mensen nieuwe eisen aan hun fysieke leefomgeving. Mensen willen plekken die onderscheidend en echt zijn, nu én in de toekomst. Plekken met uitstraling en waardevol hergebruik van historisch erfgoed.
We ontmoeten mensen die ‘iets’ willen doen aan leegstand en stilstand, maar hoe pak je zoiets doortimmerd aan? Hoe maak je onderbouwde keuzes te midden van mondige burgers en uiteenlopende belangen in lijn met de Omgevingswet?
De Plekkenmakers krijgen ook de meest complexe ruimtelijke ideeën van de grond. Dat doen we vanuit samenwerking en expertise. Ook wij worden telkens aangestoken door zoveel animo. Want met elkaar nikszeggende, lelijke of vergeten plekken nieuw leven inblazen, hoe leuk is dat?

 

Logo De plekkenmakers
Plekkenmaker Michel Kolenbrander

Michel Kolenbrander

Brandmeester | Conceptmaker | Visual Matcher

Michel combineert zijn achtergrond in hotellerie en hospitality met kennis van merkstrategie, innovatie en creativiteit. Hij is analytisch en conceptueel sterk, denkt in beelden en is een kei in het faciliteren en visualiseren van creatieve sessies.

Michel gelooft dat je het vuurtje pas aanwakkert bij gasten, medewerkers en je bedrijf als je het échte verschil maakt en dat merken de nieuwe sterren zijn in hospitality. Hij gelooft dat er, voor continuïteit én een sterk merk in hospitality, meer nodig is dan de standaard faciliteiten, een marketingactie, een paar sterren of brandjes blussen.

Reggy Hulsken

Architect | Interieur | Ontwerper

Reggy is ontwerper, architect en een groot luisteraar. Hij verstaat de kunst om wensen en behoeften te vertalen in een aansprekend ontwerp. Hiernaast is Reggy de uitvinder van het samenwerken. In 2006 startte hij een ‘open’ ontwerperscoöperatie die zich projectmatig buigt over integrale ontwerpen.

Reggy is een gedreven architect, die een grote affiniteit heeft met werken in ateliervorm. Zowel collega’s, opdrachtgevers als andere vakspecialisten zijn hier onderdeel van. ‘In het goed luisteren naar en samenwerken met een ander schuilt een oneindige bron van originaliteit en kwaliteit.’

Plekkenmaker Reggy Hulsken
Plekkenmaker Alex Neves

Alex Neves

Architect | Stedenbouwkundige | Ontwerper

Alex studeerde af aan de TU Delft als architect én stedenbouwkundige. Hij heeft een brede analytische kijk op ruimtelijke uitdagingen. Identiteit, beleving en de gebruiker staan centraal in zijn werk. Met een passie voor fotografie en vormgeving als belangrijke instrumenten, zorgt hij voor een visueel onderbouwd fundament.

Zijn doel, voor zijn verdere ontwikkeling en in samenwerking, is om in te spelen op de huidige problematiek en kansen in ruimtelijke vraagstukken, met duurzaamheid en innovatie als belangrijke kernpunten.

Glenn van der Vleuten

Social innovator | Procesmanager | Bruggenbouwer

Glenn studeerde economie en werkte jarenlang op het snijvlak van wonen, zorg en welzijn. Centraal in zijn werkzaamheden staat: verandering. En meer in het bijzonder co-creatie en sociale innovatie. Door zijn bestuurlijke en leidinggevende ervaring heeft hij goed zicht op wat leeft en speelt op verschillende niveaus binnen en rondom organisaties.

Glenn voegt creatiekracht toe aan vraagstukken. En weet dit als geen ander om te zetten in organisatievermogen. Zijn analytische kwaliteiten, leiderschap en maatschappelijke betrokkenheid komen hem daarin goed van pas.

Plekkenmaker Glenn van der Vleuten
Plekkenmaker Alex Neves

Barbara O’Neill

Conceptontwikkelaar | Trendwatcher | Vormgever

Barbara studeerde International Lifestyle Studies aan de Academy For Creative Industries in Tilburg. Opgeleid als trendwatcher en conceptontwikkelaar is ze een creatieveling − met kennis van Branding. Met inlevingsvermogen weet Barbara taal om te zetten in beeld, waardoor een gedachtegang, idee of concept helemaal tot de verbeelding spreekt.

Haar doorzettingsvermogen, oog voor detail en frisse blik zorgen voor een eindresultaat dat tot in de puntjes is uitgewerkt.