De Plekkenmakers faciliteerden, in de 2e webinar van Kickstad op 17 april, een online co-creatieve doelgroepsessie met de tool QANDR! Co-creatie in corona tijd, hoe doe je dat? Hoe bepaal je een passende participatieaanpak bij je doelgroep?
Zie hieronder een selectie van de resultaten.
We hebben met behulp van Qandr samen een persona geschetst en een start gemaakt, met een participatieplan, dat aansluit op de behoeften en leefstijl van de doelgroep 65+.
Qandr is een handige tool om veel meningen en informatie op te halen uit een grote groep. Het is simpel in gebruik en heeft een aantal leuke functies: wordcloud, moodboard, kwadrant, rating, polls, dilemma, etc.
Een doelgroepsessie doen we normaal met doelgroepkenners. Het ging hier niet om de resultaten, maar meer om de oefening en de type vragen die je stelt. Hopelijk biedt het inspiratie!
Op basis van een persona kun je aan de slag met een participatie- en communicatieplan, die aansluit op de behoeften en leefstijl van je doelgroep. We bespraken al: hoe ga je deze personen bereiken? Hoe wil je met hen samenwerken? Hoe houd je de energie vast?
Bekijk een opname van het webinar via onderstaande links:
- Youtube QANDR voor ons onderdeel tijdens de webinar (25min)
- Youtube Kickstad voor het volledige webinar (64min)
Heb je zelf tips of vragen over hoe je een persona schetst en daar een passend participatieplan bij maakt?
Neem contact met ons op:
Met dank aan Marnix ten Holder en Wout van der Heijden van Kickstad