Conceptontwikkeling

Ik heb een droom

‘Samen vanuit een sterk verhaal, plekken beter maken’

Wil je je onderscheiden met je bedrijf of vastgoedproject? Heb je een idee dat je wilt realiseren? Wil je écht het verschil maken richting klanten? Heb je behoefte aan een sterk verhaal? Of aan draagvlak? Conceptontwikkeling met de Plekkenmakers is een gedegen én creatieve ‘reis’ langs visie & identiteit, plussen & minnen en markt & doelgroepen naar een ijzersterk concept.

De Plekkenmakers helpen ambitieuze ontwikkelaars, ondernemers en opdrachtgevers met visie- en conceptontwikkeling bij complexe ruimtelijke opgaven (gebouwen en gebieden). Spelen er meer thema’s? Is de concurrentie groot? Of is participatie belangrijk?

Als externe specialisten helpen we je met kennis en creativiteit een uniek merk of concept neer te zetten en dit te vertalen naar architectuur
en communicatie. We inspireren, faciliteren, ontwerpen en begeleiden je bij de realisatie én bewaking van een stevig verhaal met wow-effect!

Heel diverse ondernemers en opdrachtgevers uit de wereld van vastgoed, hotellerie, horeca, en leisure gingen je voor.

Brandboeken als resultaat van het Dromenexpeditie

Methode

Dromenexpeditie stap 1

Uniek en onderscheidend
We verzamelen samen de nodige brandstof. Wat maakt je bedrijf of project uniek? Wat zijn je sterke punten? Wat geeft je concurrentievoordeel? Samen maken we je ideeën, visie merkidentiteit en strategie concreet, als basis voor een onderscheidend concept.

Dromenexpeditie stap 2

Gebruiker centraal
Voor een sterk concept is inzicht in de wensen en behoeften van gasten en klanten essentieel. Hierdoor kunnen we je aanbod beter afstemmen, meerwaarde creëren en fans maken. Ook maken we een trend- en marktanalyse en nemen we je mee op inspiratietour.

Dromenexpeditie stap 3

Waardeinnovatie
Om de vonk over te laten slaan innoveren we de gastbeleving en/of je businessmodel. Met een divers team van experts vergroten we de waarde voor gasten en klanten en beperken we tegelijkertijd de benodigde investering.

Dromenexpeditie stap 4

Brandbook
Ideeën en het concept worden concreet, in schets, woord en beeld, gevisualiseerd in een brandbook. Dit brandbook is het fundament voor de verdere uitwerking van het concept.

Dromenexpeditie stap 5

Kloppende beleving
Het fundament in het brandbook, wordt doorvertaald van concept naar interieur, architectuur en communicatie (huisstijl, website, marketing, etc.). Vanuit het concept sturen we, indien gewenst, ook op proces en gedrag van medewerkers.

Dromenexpeditie stap 6

Continuïteit
We begeleiden de realisatie van het concept. Hierna bewaken we ook periodiek het concept middels brandcoaching. Zo wakkeren we het vuurtje bij de ondernemers blijvend aan en maken we dromen waar.

Ontwerp & uitwerking

Partners aan boord en funding geregeld? Met onze handen uit de mouwen mentaliteit krijgt je gedroomde plek spoedig gestalte. Met kennis van de materie en oog voor detail waken de Plekkenmakers over concept, beleving en kwaliteit. Afhankelijk van je wensen, omvatten onze werkzaamheden:

  • Uitwerken bouwkundig- en interieurontwerp
  • Aanvragen omgevings- en bouwvergunning
  • Uitwerken van ontwerp (zowel interieur als exterieur) tot bestek
  • Doen van aanbesteding of een aannemersselectie
  • Begeleiden uitvoeringsovereenkomst
  • Begeleiden uitvoering (conceptbewaking)
  • Begeleiden oplevering van het werk
  • Ontwerpen huisstijl en communicatie (o.a. website, bewegwijzering, menukaart)
  • Opzetten marketing- en (social) mediaplan
  • Overzicht kosten en financieringsmogelijkheden
Monument Walstraat Vlissingen

Bekijk onze Dromenexpedities