Conceptontwikkeling

Ik heb een droom

‘Samen vanuit een sterk verhaal, plekken beter maken’

Wil je je onderscheiden met je bedrijf of vastgoedproject? Heb je een idee dat je wilt realiseren? Wil je écht het verschil maken richting klanten? Heb je behoefte aan een sterk verhaal? Of aan draagvlak? Conceptontwikkeling met de Plekkenmakers is een gedegen én creatieve ‘reis’ langs visie & identiteit, plussen & minnen en markt & doelgroepen naar een ijzersterk concept.

De Plekkenmakers helpen ambitieuze ontwikkelaars, ondernemers en opdrachtgevers met visie- en conceptontwikkeling bij complexe ruimtelijke opgaven (gebouwen en gebieden). Spelen er meer thema’s? Is de concurrentie groot? Of is participatie belangrijk?

Als externe specialisten helpen we je met kennis en creativiteit een uniek merk of concept neer te zetten en dit te vertalen naar architectuur
en communicatie. We inspireren, faciliteren, ontwerpen en begeleiden je bij de realisatie én bewaking van een stevig verhaal met wow-effect!

Heel diverse ondernemers en opdrachtgevers uit de wereld van vastgoed, hotellerie, horeca, en leisure gingen je voor.

Brandboeken als resultaat van het Dromenexpeditie

Methode

Dromenexpeditie stap 1

Uniek en onderscheidend
We maken gezamenlijk de specifieke kwaliteiten en identiteit van de plek of het bedrijf inzichtelijk. Wat maakt je bedrijf of project uniek? Wat zijn je sterke punten? Wat geeft je concurrentievoordeel? Samen maken we je ideeën, visie merkidentiteit en strategie concreet, als basis voor een onderscheidend concept.

Dromenexpeditie stap 2

Gebruiker centraal
We organiseren een sessie om samen met experts inzicht te krijgen in de behoeften van toekomstige gebruikers, uitgewerkt in ijkpersonen. Hierdoor kunnen we je aanbod beter afstemmen, meerwaarde creëren en fans maken.

Onderzoek De Plekkenmakers

Omgevingsfactoren
Multidisciplinaire analyse van verschillende omgevingsfactoren: demografisch, economisch, sociaal-cultureel, technologisch, ecologisch en politiek-juridisch. De deskresearch omvat een markt-, haalbaarheids- en trendonderzoek inclusief concurrentie- en beleidsanalyse. Optioneel nemen we je mee op inspiratietour.

Positionering de Plekkenmakers

Positionering
Vertaling naar een authentiek verhaal, propositie en merkidentiteit gebaseerd op het voorgaande proces als stevig fundament voor de ontwikkeling. Met een heldere positionering in de markt kunnen we meer marktpartijen aantrekken die bij het concept passen.

Brandbook de Plekkenmakers

Kloppende beleving
Doorvertaling positionering, mogelijke scenario’s, BRANDSTORY en conceptbeleving in schets, woord en (sfeer)beeld naar een BRANDBOOK™ inclusief plekkenplan. Het brandbook is het fundament voor de verdere uitwerking van het concept.

Dromenexpeditie stap 5

Continuïteit
Het concept uit het BRANDBOOK™ wordt begeleid tot een voorlopig en definitief ontwerp, inclusief doorrekening.  Met kennis van de materie en oog voor detail begeleiden De Plekkenmakers de doorvertaling van concept en beleving.

Werving & realisatie

Partners aan boord en funding geregeld? Met onze handen uit de mouwen mentaliteit krijgt je gedroomde plek spoedig gestalte. Met kennis van de materie en oog voor detail waken de Plekkenmakers over concept, beleving en kwaliteit. Afhankelijk van je wensen, omvatten onze werkzaamheden:

  • Uitwerken bouwkundig- en interieurontwerp
  • Aanvragen omgevings- en bouwvergunning
  • Uitwerken van ontwerp (zowel interieur als exterieur) tot bestek
  • Doen van aanbesteding of een aannemersselectie
  • Begeleiden uitvoeringsovereenkomst
  • Begeleiden uitvoering (conceptbewaking)
  • Begeleiden oplevering van het werk
  • Ontwerpen huisstijl en communicatie (o.a. website, bewegwijzering, menukaart)
  • Opzetten marketing- en (social) mediaplan
  • Overzicht kosten en financieringsmogelijkheden
Monument Walstraat Vlissingen

Bekijk onze concepten