STROOM Rotterdam

STROOM Rotterdam

Hotel in een voormalige elektriciteitscentrale
De uitdaging was een concept te ontwikkelen voor een voormalige elektriciteitscentrale in het (destijds) upcoming Lloydkwartier en dit onderscheidend in de markt te positioneren.
STROOM Rotterdam - gevel

STROOM Rotterdam

70% van de tijd dat je niet slaapt, breng je door in de badkamer van je hotelkamer. Bij STROOM wordt dat als uitgangspunt genomen van de beleving.
STROOM mocht zichzelf geen hotel noemen, vanwege het ontbreken van de, toen nog, verplichte hotelsterren. STROOM was vernieuwend, anders en ook een heel hip buurthuis; een plek om te drinken, eten en…slapen.
STROOM verwierf bekendheid in binnen- en buitenland en leverde zo een enorme bijdrage aan de ontwikkeling en het imago van de voormalige elektriciteitscentrale en het Lloydkwartier als gebied. In STROOM is de basis gelegd voor de methode, waarmee wij andere ondernemers helpen om onderscheidende concepten te ontwikkelen.

 

 

Conceptontwikkeling

De uitdaging was een concept te ontwikkelen voor een voormalige elektriciteitscentrale in het (destijds) upcoming Lloydkwartier en dit onderscheidend in de markt te positioneren.

STROOM Rotterdam - vrouw in bad
STROOM Rotterdam - badkamer vide
STROOM Rotterdam - glazen plaat vide studio
STROOM Rotterdam - foto studio
STROOM Rotterdam - voor de verbouwing STROOM Rotterdam - na de verbouwing

Resultaat

STROOM Rotterdam - studio vide
STROOM Rotterdam - keuken
STROOM Rotterdam - urban overzicht kamer
STROOM Rotterdam - dakterras uitzicht
STROOM Rotterdam - logo

70% van de tijd dat je niet slaapt, breng je door in de badkamer.

STROOM Rotterdam - dak banken

Gerelateerde plekken

We maken plekken die kloppen. Gebieden die iets te bieden hebben. En gebouwen die wat betekenen. Bekijk onze plekken en concepten.

Michel Kolenbrander

Wil je meer weten
over dit bericht?

Neem contact op met Michel als je meer over dit onderwerp wilt weten.

Michel is conceptontwikkelaar en strateeg bij De Plekkenmakers. Hij combineert zijn achtergrond in hotellerie en hospitality met kennis van merkstrategie, innovatie en creativiteit. Hij is analytisch en conceptueel sterk, denkt in beelden en is een kei in het faciliteren en visualiseren van creatieve sessies.

michel@deplekkenmakers.nl
06-46017133