Herberg Vlietzigt
Herberg Vlietzigt wil snel(ler) kunnen inspelen op ontwikkelingen in de markt. Aan de Plekkenmakers is gevraagd om te kijken naar kansen en mogelijkheden, inclusief exploitatiebegroting en investering. Wat hebben we gedaan? In DNA-, inspiratie- en doelgroepsessies hebben we ons samen gebogen over de identiteit en (potentiële) klanten van Vlietzigt.
Met inzicht in de markt en een andere (functionele) plattegrondindeling zijn de kracht van de plek en het verhaal van de herberg verder uitgewerkt. Wat is het resultaat? Een helder concept met nieuwe exploitatiekansen dat het vuurtje heeft aangewakkerd bij zowel de exploitanten als de stakeholders.
We zijn nu in gesprek om het concept verder vorm te geven.
Conceptontwikkeling
Vanuit verschillende invalshoeken tot essenties en inzichten komen
Resultaat
“De aanpak van de Plekkenmakers vond ik erg doelgericht en efficiënt. Eerst het DNA van de ondernemers zien te achterhalen en dan de mogelijkheden van de plek. Met open vizier en zo breed als mogelijk zijn er veel mogelijkheden aangedragen. Deze zijn later gefilterd en omgezet in 3 opties, waarbij continue het DNA van de ondernemers werd meegenomen. Er zijn 3 mijns inziens zeer levensvatbare concepten gepresenteerd, ieder met zijn voor en nadeel. Ik zou iedereen die een onderneming heeft en voelt dat hij of zij door de tijd wordt ingehaald adviseren de Plekkenmakers in te schakelen en met hun dit gave proces in te gaan.”
– Steef van Adrichem –