Gastvrije en veilige 1,5 meter centrumbeleving
Hybride creatieve sessies die ook nog eens leuk en energiek zijn. Door de coronacrisis is de combinatie online-offline een vast onderdeel van onze werkwijze geworden. Begin april 2020 ontvingen we een verzoek van de gemeente Nunspeet om samen met winkeliers en horeca- ondernemers een centrumbeleving te creëren die zowel veilig als gastvrij voelt.
Een nieuw beeldmerk, eenduidige en herkenbare communicatiemiddelen en 1,5 meter inrichtingstools zijn enkele uitkomsten. Het resultaat is een centrumbeleving die het DNA en de positionering van ‘Nunspeet versterkt: `Vier seizoenen uit de kunst’.
Online & offline participatie
In drie online werksessies met ondernemers in de branches horeca, retail, recreatie en toerisme verzamelden De Plekkenmakers i.s.m. Michel Kolenbrander kansen en ideeën die we met vier thematische maakteams omzetten naar acties op de korte en de lange termijn. Acties om de inrichting van de buitenruimte te verbeteren, evenals het aanbod, de communicatie, marketing en promotie.
Een centrumbeleving die het DNA van Nunspeet versterkt
Samen met de gemeente Nunspeet, lokale ondernemers, Creative Builders en Nunspeet uit de kunst zijn een aantal stijlvolle elementen ontwikkeld die op subtiele wijze de 1,5 meter samenleving duidelijk kunnen maken.
“Wij stonden als gemeente voor de uitdaging hoe de centrumondernemers te inspireren om een nieuwe aanpak te kiezen in een bedreigende periode. Hoe zouden ze juist nu – in de eerste lockdown in coronatijd- meer samen kunnen werken? En ook online? Wij besloten met De Plekkenmakers in zee te gaan vanwege de goede ervaringen met hun aanpak op een ander beleidsterrein. Zij zijn snel, ondernemend, onderzoekend, experimenterend, praktisch en creatief. Voor mij als opdrachtgever vielen met name de snelheid, laagdrempeligheid, professionaliteit en ook de humor positief op in het contact en het proces. Het traject heeft een mooi resultaat opgeleverd voor zowel gemeente als ondernemers. Naast een plan van aanpak heeft het gezorgd voor energie, zijn er nieuwe dwarsverbanden gelegd, hebben we een andere kijk op zaken gekregen en was er de humor.”
Judith van Elderen – Projectleider centrum
Resultaten
- Een centrumbeleving die zowel veilig als gastvrij voelt.
- Kansen en ideeën omzetten naar acties op de korte en lange termijn
- Een nieuw beeldmerk, eenduidige en herkenbare communicatiemiddelen en 1,5 meter inrichtingstools;
- Een centrumbeleving die het DNA en de positionering van Nunspeet versterkt.