Centrumplan Nunspeet

Project

Centrumbeleving op 1,5 meter

 
Resultaat

Plan van aanpak

Online Miro tool

Gastvrije en veilige 1,5 meter centrumbeleving

Begin april ontvingen we een verzoek van de gemeente Nunspeet om samen met winkeliers en horecaondernemers een centrumbeleving te creëren die zowel veilig als gastvrij voelt.
In drie online werksessies met ondernemers in de branches horeca, retail, recreatie en toerisme verzamelden we kansen en ideeën die we met vier thematische maakteams omzetten naar acties op de korte en de lange termijn. Acties om de inrichting van de buitenruimte te verbeteren, evenals het aanbod, de communicatie, marketing en promotie. Een nieuw beeldmerk, eenduidige en herkenbare communicatiemiddelen en 1,5 meter inrichtingstools zijn enkele uitkomsten. Het resultaat is een centrumbeleving die het DNA en de positionering van ‘Nunspeet versterkt: ‘Nunspeet: Vier Seizoenen Uit de Kunst’ 

Online & offline co-creatie en participatie

Centrumplan Nunspeet: social distancing tools
Centrumplan Nunspeet: knelpunten
Centrumplan Nunspeet: mogelijkheden
Centrumplan Nunspeet: ruimtelijk voorstel
Samenwerking: Wethouder en ondernemer Samenwerking: Ondernemers

Resultaat

Samen met de gemeente Nunspeet, lokale ondernemers, Creative Builders en Nunspeet uit de kunst zijn een aantal stijlvolle elementen ontwikkeld die op subtiele wijze de 1,5 meter samenleving duidelijk kunnen maken. Passend bij Nunspeet, met een nieuw beeldmerk en een warme uitstraling.
Ondernemers en andere belangstellenden kunnen met een herkenbare en natuurlijke uitstraling bezoekers van buitenaf en eigen inwoners veilig welkom heten in de Nunspeetse dorpen!

Centrumplan Nunspeet op 1,5 meter
Centrumplan Nunspeet op 1,5 meter
Centrumplan Nunspeet: ruimtelijke suggesties
Centrumplan Nunspeet: Huisstijl 1,5 meter uit de kunst
Centrumplan Nunspeet op 1,5 meter

1,5 meter uit de Kunst

Centrumplan Nunspeet op 1,5 meter