LEO BBB bed & breakfast & bike guide Renesse

Persbericht LEO BBB

Renesse, juli 2016 – Bij LEO BBB krijgt het concept Bed & Breakfast voor het eerst een derde B: de Bikeguide. Cruciaal voor fietsers die er op uit willen in Zeeland. LEO BBB opent in het centrum van Renesse. Met twaalf kamers, een afspuitplaats voor fietsen en de verhuur van fatbikes – fietsen met extra dikke banden voor op het strand – haakt LEO BBB perfect in op de huidige trend van een gezonde en actieve levensstijl en de fiets als trendy en sportief vervoersmiddel. Leuk detail: Het gebouw was vorig jaar nog een bouwbedrijf en de industriële elementen zijn terug te vinden in het interieur.

Verhaal van de dag

Het willen delen van de liefde voor fietsen en natuur ligt aan de basis van LEO. LEO is daarom dé Bed, Breakfast & Bikeguide voor fietsliefhebbers. Zij willen er samen op uit gaan en genieten in Zeeland, maar missen de aandacht specifiek voor fietsers.

Gevestigd in een voormalige timmerwerkplaats in Renesse zorgt LEO voor een gezellige en authentieke mix van fiets, sfeer en ‘ons’. LEO laat de omgeving zien, waarbij het draait om het persoonlijke verhaal van de dag. LEO heeft wat je thuis zou willen en onderscheidt zich doordat alleen LEO meer biedt voor fietsliefhebbers.

Meer voor fietsers

Bij LEO BBB is iedereen welkom, maar LEO biedt extra faciliteiten juist voor de mensen die op de fiets zijn. Zo zijn de kamers standaard uitgerust met voorzieningen waarin fietsers hun sportkleding kunnen drogen. Er is een beveiligde fietsenstalling en een fietsenwerkplaats. Ook heeft LEO zijn eigen fietsroutes uitgezet waarvan een gedeelte over het strand gaat. Voor een extra avontuurlijke rit over het strand verhuurt LEO fatbikes waarop het mulle zand ineens begaanbaar terrein wordt. Extra speciaal is de LEOPARD; een elektrische fatbike.

Interieur

Bagagedragers als nachtkastjes, fietslampjes om ’s avonds bij te lezen; je kunt het zo gek niet bedenken of LEO BBB heeft eraan gedacht. LEO BBB bevindt zich in een voormalig bouwbedrijf en dat verbergt LEO niet. Sterker nog: de combinatie tussen een industriële look en fietsdetails maakt deze Bed, Breakfast & Bikeguide tot een overnachtingsplaats waar je steeds weer nieuwe gadgets ontdekt.

Slaapkamer LEO BBB

Faciliteiten

LEO BBB heeft 9 tweepersoonskamers, 1 driepersoonskamer en 2 tweepersoonskamers met kitchenette. De kamers beschikken over een douche, toilet, tv en een comfortabel bed. De lounge is ingericht als een woonkamer waarin gasten ervaringen kunnen delen en de gastheer hen helpt met tips voor onderweg. Als service is er een wasmachine en een droger, een bar en een ontbijtruimte. Buiten is er een gezellig terras in de zon.

Conceptontwikkeling en architectuur

Michel Kolenbrander, oud-hotelier en eigenaar van Born2Brand is verantwoordelijk voor de ontwikkeling van het concept. Hij maakte hierbij gebruik van de HospitalityConcepting methode waarbij ondernemers in vijf stappen (merkidentiteit, doelgroep, waarde-innovatie, beleving en brandcoaching) van idee tot realisatie komen. Architect Reggy Hulsken van De Plekkenmakers zorgde voor de doorvertaling van het concept naar het exterieur en interieur van de voormalige timmerfabriek.

Over LEO

LEO is een initiatief van Leo Lemsom. De voormalige eigenaar van een bouwbedrijf besloot in 2015 zijn hart te volgen en samen met zijn vrouw Petra hun voormalige timmerfabriek te verbouwen tot kleinschalig hotel.

Kamers zijn vanaf €85,= per nacht te boeken incl. ontbijt via www.leobbb.nl.

Voor meer informatie, hi-res beeldmateriaal, een rondleiding en/of interviewaanvragen, kunt u contact opnemen met:

Dit artikel is onder andere gepubliceerd in: