Online tool: Enquête

Online tool tip

De ’traditionele’ enquête als handige online participatietool: in welke context en met welk doel zet je de enquête in?

Om ook in deze tijd een concept of visie te ontwikkelen en draagvlak of betrokkenheid te creëren of feedback te krijgen komt de (traditionele) enquête nog steeds goed van pas.

Input ophalen via een enquête kan op verschillende momenten in een participatieproces, o.a. als je:

  • Een beeld wilt krijgen van jouw doelgroep, de behoeften en leefstijl
  • Feedback over ideeën, kansen en positieve/negatieve punten wilt ophalen
  • Tussentijds wilt beoordelen hoe een proces verloopt
  • Een plan, concept of positionering wilt toetsen

Enquêtes maak je bijvoorbeeld in Survio, Google Forms of Survey Anyplace. De uitdaging is op een aantrekkelijke manier de resultaten van de enquête te delen met je doelgroep.

Wij koppelen het doen van een enquête altijd met een dashboard: zo heb je in één oogopslag een visuele weergave van de belangrijkste resultaten uit het onderzoek.

Benieuwd naar voorbeelden van ons?

Bekijk onze voorbeelden die we maakten voor de gemeente Nunspeet en de gemeente Putten. We hielpen hen om samen met partners in recreatie en toerisme een koers te bepalen op de toekomst.

Recente berichten

Verder praten over het plan voor de oude apotheek

Verder praten over het plan voor de oude apotheek

Op de plek van de oude apotheek aan de Statenjachtstraat in Amsterdam Noord komt een gebouw met een nieuwe functie. Wat voor moois komt hiervoor in de plaats? Samen met vastgoed bedrijf Veldboom, de gemeente Amsterdam en bewonersorganisatie Red Amsterdam Noord wordt het plan vanaf het begin samen met bewoners en organisaties van Banne-Zuid gemaakt.

Alex Neves

Wil je meer weten
over dit bericht?

Neem contact op met Alex als je meer over dit onderwerp wilt weten.

Alex is stedenbouwkundige en architect bij De Plekkenmakers. Hij heeft een brede analytische kijk op ruimtelijke uitdagingen en brengt het DNA van de plek, kansen en mogelijkheden in kaart. Hierbij zoekt Alex naar de verbinding tussen de emotionele waarde voor mensen en de ruimtelijke kwaliteiten van plekken.

alex@deplekkenmakers.nl
06 - 4128 2734