Michel Kolenbrander

Michel: van hotelier naar Plekkenmaker

Michel: visionair conceptontwikkelaar, merkstrateeg én Plekkenmaker
In mijn vroegere jaren als hotelier vond ik niks leuker dan ‘vanuit het niets’ bijzondere hotelconcepten te bedenken en op te starten. In 2009 heb ik dit professioneel uitgebouwd met Born2Brand. Opgeleid tot Master of Brand Management werk ik voor en mét hotel- en vastgoedondernemers die een unieke gastbeleving willen neerzetten. Samen laten we de vonk overslaan bij gasten en medewerkers en stoken zo het vuurtje op.

In beweging blijven en vuurtjes aanwakkeren zit in mijn Kolenbrander bloed. Kolenbranders trokken door het bos. Ze verzamelden takken die ze opgestapeld bedekten met plaggen. Door een open schacht in het midden te vullen met brandende sintels, kwam net voldoende zuurstof vrij om de vuurstapel te laten smeulen. Langzaam transformeerden de takken in houtskool ─ als brandstof voor bijvoorbeeld de ijzerertsindustrie. Mijn verhaal over brandstof, zuurstof, de vonk en het vuur, loopt als rode draad door de hospitality en concepting methodes van Born2Brand. Maar om klanten echt in beweging te brengen, moet je zelf ook bewegen. Mijn nieuwste stap is de (mede)oprichting van de Plekkenmakers.

Wie zijn de Plekkenmakers?
Wij zijn de Plekkenmakers: Reggy, Alex, Glenn en Michel. Vier creatieve doeners en analytische denkers in architectuur, stedenbouw, procesmanagement dan wel merkstrategie & conceptontwikkeling. Elk met een andere bril op verbonden in een voorliefde voor ruimtelijke vraagstukken. Plekken -binnen en buiten- fascineren ons. Een fijne plek is meer dan een stapel stenen of een stukje op aarde. Het zijn de mensen, de geschiedenis en de verhalen die een plek identiteit geven en ons inspireren.

Wat doen de Plekkenmakers?
De Plekkenmakers doen in ontwikkeling en transformatie van gebieden en gebouwen. Dit doen we niet alleen. Afgestemd op elk ruimtelijk vraagstuk werken we voor én samen met plaatselijke overheden, ontwikkelaars, architecten, bewoners, ondernemers en toekomstige eindgebruikers.

Wij inspireren, stimuleren, faciliteren, ontwerpen en begeleiden. Centraal in onze aanpak staan participatie en co-creatie. Zo is het verhaal van de Kolenbranders die van plek naar plek trokken, bouwden en transformeerden, nog steeds actueel. Zelf blijf ik ook in beweging, als creatief ondernemer raak ik steeds beter in vorm en dichter bij mijn kern.

Michel Kolenbrander

BrandMeester | ConceptBedenker & Visual Matcher bij de Plekkenmakers

Recente berichten

16 bijeenkomsten over de Rotterdamse horeca in 14 gebieden

16 bijeenkomsten over de Rotterdamse horeca in 14 gebieden

Koffiedrinken op het terras of gezellig uit eten kunnen gaan, hoort bij een aantrekkelijke en veilige stad. Belangrijk is dat er een goede balans is tussen levendigheid van de horeca en een prettig woon- en leefklimaat.Voor ieder van de 14 deelgebieden in Rotterdam is een horecagebiedsplan opgesteld, waarin de visie en ambitie van de horeca is omschreven en om de drie jaar wordt herzien.

Verborgen buurthuis zoekt zijn plek in Oss

Verborgen buurthuis zoekt zijn plek in Oss

De Binnenstad? Verborgen buurthuis zoekt zijn plek in het nieuwe centrum van Oss OSS - Als straks het Warenhuis de huiskamer van het Osse centrum wordt, welke rol is er dan nog weggelegd voor De Binnenstad? Dit buurthuis leidt al decennia een relatief anoniem bestaan...

Op nieuwe kansen en dromen in 2024!

Op nieuwe kansen en dromen in 2024!

Wat een jaar! 2023 was een succesvol & co-creatief Plekkenmakers jaar! We kijken op een zonnige oudejaarsdag terug op een plezierige tijd van groei met nieuwe relaties en collega’s, leuke trainingen en mooie gesprekken. Het jaar waarin we AI-tool Chat-GPT verkenden, voor ons het woord van 2023. Maar ook het jaar van wederom waardevolle projecten door heel het land.

Alex Neves

Wil je meer weten
over dit bericht?

Neem contact op met Alex als je meer over dit onderwerp wilt weten.

Alex is stedenbouwkundige en architect bij De Plekkenmakers. Hij heeft een brede analytische kijk op ruimtelijke uitdagingen en brengt het DNA van de plek, kansen en mogelijkheden in kaart. Hierbij zoekt Alex naar de verbinding tussen de emotionele waarde voor mensen en de ruimtelijke kwaliteiten van plekken.

alex@deplekkenmakers.nl
06 - 4128 2734