Veluwe nieuws

Gemeente Epe van 100% wild naar 200% gewild

Wouter van Reeven (rechts) van Stichting Promotie Gemeente Epe en wethouder Erik Visser van gemeente Epe zetten zich in voor de promotie van de gemeente Epe met de vervolgstap op de campagne 100%Wildgarantie.  (Foto: Joop Luimes)

Epe – Stichting Promotie Gemeente Epe (SPGE) heeft afgelopen periode het ‘100% Wildgarantie’ imago van gemeente Epe met succes geprofileerd. Tijd voor de volgende stap om het profiel verder te ontwikkelen en versterken. Daarmee profileert de gemeente Epe zich nog steviger en duurzamer voor binnen- en buitenlands toerisme. 

De vernieuwende koers en het meerjarenplan voor recreatie en toerisme komen niet alleen uit de koker van SPGE en gemeente Epe. Ook ondernemers in horeca, recreatie en toerisme uit de gemeente zijn nauw betrokken bij de plannen.

Wethouder Erik Visser over het vervolg van de campagne 100% Wildgarantie: “Gemeente Epe is afgelopen jaren goed – en terecht – op de kaart gezet als een prachtige groene gemeente. Een plek waar het goed toeven is en waar de inwoners en ondernemers trots zijn op onze omgeving. Het is nu tijd voor de volgende stap. We hebben zoveel moois te bieden aan vele geïnteresseerden buiten onze gemeente. Dat mag iedereen weten en dat gaan we met deze opvolger ook doen.”

 

“Zeker in deze coronatijd waardoor toerisme in eigen land weer sterk in opkomst is. Het zou geweldig zijn als de ondernemers in onze gemeente daarvan meerdere graantjes kunnen meepikken, nu en in de toekomst.”

 

“Zeker in deze coronatijd waardoor toerisme in eigen land weer sterk in opkomst is. Het zou geweldig zijn als de ondernemers in onze gemeente daarvan meerdere graantjes kunnen meepikken, nu en in de toekomst. Ze kunnen alle hulp gebruiken in deze zware tijden voor vooral horeca, toerisme en de evenementenbranche. Kortom, gemeente Epe mag buiten onze regio nog duidelijker op de kaart worden gezet. Kenners weten al lang dat onze gemeente 200% gewild is. Nu de rest nog!”

DromenLab Epe

Op maandag 1 en maandag 29 maart houdt de SPGE samen met de gemeente en De Plekkenmakers twee online DromenLab-sessies. Ondernemers in recreatie en toerisme denken mee over de toekomst van hun sectoren binnen de gemeente. De initiatiefnemers zijn op zoek naar de wensen en dromen van horecaondernemers, B&B-eigenaren, vakantieparken, hoteliers, toeristische attracties en meer. Alle ondernemers in deze sectoren binnen gemeente Epe zijn uitgenodigd om mee te doen met beide sessies. Wie graag (alsnog) wil meedoen, kan zich aanmelden tot en met donderdag 25 februari via dromenlab@epe.nl.

In de online DromenLab-sessie werken de initiatiefnemers samen met ondernemers aan een gezamenlijk doel. Ook wordt begin maart stil gestaan bij bestaande en nieuwe doelgroepen. In de tweede DromenLab-sessie eind maart wordt de gekozen richting vertaald in gezamenlijke (creatieve) acties. Die acties worden verwerkt in een meerjarenplan. Samen met ondernemers worden de plannen in de periode 2022 tot 2025 uitgevoerd.

De Plekkenmakers

DromenLab is een initiatief van De Plekkenmakers. Een interactieve, inspirerende en creatieve methode om met elkaar ruimtelijke en maatschappelijke vraagstukken aan te pakken. De Plekkenmakers strijken met hun lab (online) neer in de gemeente en dagen met reuring en publiciteit mensen uit om ideeën te spuien en wensen voor of zorgen over de toekomst van recreatie en toerisme te delen.

Publicaties

Dit artikel is onder andere gepubliceerd in:

 

Recente berichten

Co-creatieve conceptontwikkeling op locatie

Co-creatieve conceptontwikkeling op locatie

De Plekkenmakers zijn bezig om het idee van onze opdrachtgever Aschwin te vertalen naar een concreet concept. Aschwin wil de boerderij (die ooit gebouwd is door zijn overgrootvader) overnemen en transformeren tot groene oase met boutique farm!

PlekEvent: Binnenstedelijke transformatie

PlekEvent: Binnenstedelijke transformatie

28 mei organiseerden De Plekkenmakers alweer het 4e PlekEvent. 25 experts (ontwikkelaars, vastgoedeigenaren, ondernemers, gemeenten en adviseurs) deelden de kennis die zij in de praktijk hebben opgedaan over binnenstedelijke transformatie.

De binnenstad als blauwe plek?!

De binnenstad als blauwe plek?!

De binnenstad staat onder druk, het concept van een groot winkelgebied werkt niet meer; we zien toenemende winkelleegstand. Deze ontwikkeling is in gang gezet door online winkelen en versterkt door Corona.

Michel Kolenbrander

Wil je meer weten
over dit bericht?

Neem contact op met Michel als je meer over dit onderwerp wilt weten.

Michel is conceptontwikkelaar en strateeg bij De Plekkenmakers. Hij combineert zijn achtergrond in hotellerie en hospitality met kennis van merkstrategie, innovatie en creativiteit. Hij is analytisch en conceptueel sterk, denkt in beelden en is een kei in het faciliteren en visualiseren van creatieve sessies.

michel@deplekkenmakers.nl
06-46017133